Isabella Martinsen (32) er fotograf og værmelder. Hun trener helst innendørs på formiddagen.

© Anna Seifert

Isabella Martinsens treningsdagbok

Isabella Martinsen har akkurat begynt å trene igjen etter lang tid i dvale. Så hun tar det helt med ro.

Her er hennes treningsdagbok:

Jeg er nettopp kommet i gang med treningen igjen, etter en pause på to år. Kroppen har mer eller mindre ligget i dvale i denne perioden, og den trengte å bygges opp igjen for å få mer energi. Jeg har valgt å starte relativt rolig, med to ganger i uken på Sats - ikke minst for at det skal være sannsynlig at jeg skal gidde å gjennomføre det! Jeg synes nemlig det er et fryktelig tiltak å komme meg på trening, selv om det er fantastisk deilig når jeg er ferdig. For å legge litt press på meg selv, har jeg bestemt meg for å trene to faste dager, tirsdag og torsdag. Aller helst trener jeg dessuten på dagtid, når treningsstudioet ikke er så fullt og kroppen har fått tid til å våkne.

Agnes Kittelsen fant balansen med kosthold og pilates

Jeg blir fort lei av å trene, og tenker at jeg, for å få best mulig effekt på kortest mulig tid, får mest igjen av å jogge på tredemøllen. I utgangspunktet liker jeg spinning bedre, men da mister jeg friheten ved å bestemme når jeg vil trene. Jeg kommer nok likevel til å velge sykkelen snart, eventuelt som variasjon til joggingen.

8 smarte styrkeøvelser

Jeg trives egentligmye bedre med lagidrett enn å drive med ting for meg selv, så det at jeg endte opp på Sats er hovedsakelig latskap og mangel på kunnskap om andre treningsformer for voksne jenter. Men nå har jeg startet der, og skal motivere meg selv til å komme godt i gang før jeg eventuelt prøver noe annet.

Trening hjemme - se tipsene

Tips til flat mage

© stellamagasinet.no


Jeg trener først og fremst for å føle meg bedre, for å få mer energi og kjenne at jeg bruker kroppen til noe positivt. Det viktigste ved treningen er likevel det psykiske, det har så mye å si. Mestringsfølelsen skal man ikke undervurdere! Bedre selvfølelse er dessuten den beste motivasjonen. At man (forhåpentligvis) får strammet opp kroppen litt i tillegg, er bare en bonus!

Dette bør du spise etter trening

Får jeg ikke trent blir jeg rett og slett slappere og trøttere enn om jeg kommer meg ut og får brukt kroppen. Jo mindre jeg gjør, desto latere blir jeg, og desto mindre får jeg gjort. Så jeg prøver å komme meg opp av sofaen for å fylle på med energi og glede - så blir hverdagene så veldig mye bedre!

Naturlig søtt med stevia

Styrketrening for kvinner


MIN TRENINGSUKE:

Mandag: Treningsfri dag.
Tirsdag: Løper en halvtime på tredemøllen på Sats.
Onsdag: Treningsfri dag.
Torsdag: Løper en halvtime på tredemøllen på Sats.
Fredag: Treningsfri dag.
Lørdag og søndag: Treningsfri helg!


MINE FAVORITTER:

Klær:  Jeg foretrekker løse T-skjorter over løpebukser fra Nike. Ikke så fancy akkurat, men det duger. Det er litt hyggeligere å tråkke inn på studioet når jeg ikke ser ut som en dass!

Sko: Jeg fikk akkurat at par nye Nike-løpesko av faren min, som sikkert var ment som motivasjon. Og ja, det funker til en viss grad!

Gadget: Jeg må ha øretelefoner slik at jeg kan følge med på tv-skjermene på senteret. Det gjør den lille halvtimen på mølla litt mer overkommelig.


Mer om løping og trening:

Camilla Pihls treningsdagbok

Dette blir de største treningstrendene i 2012

Enten rolig langkjøring eller tøffe intervaller

Slik får du sunnhetskabalen til å gå opp

Du, en løper?

Dette bør du spise etter trening

Stram med høyintensiv trening

Treningsprogram: fettforbrenning

Lik Stella på Facebook!