Camilla Pihl. © Ina Damli

Camilla Pihls treningsdagbok

Camilla Pihl har endelig fått opp treningsformen, med et knalltøft treningsprogram.

Blogger Camilla Pihl (33) forteller Stella om sine treningsrutiner:

Jeg liker å ta vare på meg selv og kjenne at kroppen min er sterk. En personlig trener jeg kjenner, pleier å si: Setter du ikke av tid til trening, må du før eller siden sette av tid til sykdom. Det synes jeg oppsummerer det ganske så bra! Trening gir meg energi og gjør meg glad. Jeg jobber mye, og trenger å føle meg bra hele dagen. Jeg fikk personlig trener fordi jeg trenger noen som kan pushe meg det lille ekstra som jeg ikke klarer å gjøre selv. Dessuten liker jeg å få et skreddersydd treningsprogram som passer meg og mine behov. Nå trener jeg en blanding av styrke, pilates, yoga, kettlebells og i en klatrevegg. Det er gøy med litt nye øvelser for hver gang.

Agnes Kittelsen fant balansen med kosthold og pilates

Trening hjemme - se tipsene

Både jeg og mannen min trener på Smart Trening, og her om dagen sa jeg til ham «tenk at jeg har soset rundt på treningssenteret i så mange år, og så får jeg sånne resultater etter bare noen uker med personlig trener». Hvis man trener riktig, trenger man ikke holde på i timevis. Etter 40 min­utter her er jeg gjennomsvett og har fått trent både styrke og kondisjon. Tidligere har jeg trent på helsestudio og flørtet litt med yoga. Da jeg var yngre danset jeg klassisk ballett og spilte håndball. Jeg merker resultatene mye raskere nå som jeg har noen til å passe på at jeg yter maks hver gang. Så selv om det koster noen kroner, føler jeg at det er verdt det.

Dette bør du spise etter trening

© stellamagasinet.no

På vanlige treningsstudioer blir jeg veldig selvbevisst, og bruker mye tid på å finne ut av hvordan jeg egentlig skal bruke apparatene. Når jeg trener alene med en PT, forklarer hun alt veldig grundig, og jeg slipper å føle at jeg trener på utstilling. Jeg har lært meg å sette pris på å trene litt tidlig på dagen, men jeg fortrekker kvelden for da kan jeg stupe i seng etterpå.

Treningsprogram: fettforbrenning

Jeg får motivasjon av min egen fremgang og av treneren min. Jeg elsker å se at jeg blir sterkere og sterkere for hver gang jeg er sammen med henne. Jeg har et enormt konkurranseinstinkt og liker å konkurrere med meg selv. Hvis jeg ikke trener, blir jeg småsur og sover mye dårligere om natten. Og så føler jeg at energien hoper seg opp i kroppen hvis jeg ikke får brent av litt gjennom trening. Jeg liker å trene alene sammen med treneren min. Jeg mister lett konsentrasjonen og kan bli distrahert av å ha altfor mange mennesker rundt meg. På Smart Trening trener man alltid alene. Jeg elsker det!

Stram med høyintensiv trening


CAMILLA PIHLS FAVORITTER:

Klær: Jeg er en sikkelig Nike-girl og liker treningsklærne som puster. Det er digg å kunne svette uten å føle seg klam og ekkel.

Utstyr: Har noen strikker og manualer hjemme som jeg bruker. Har også nettopp kjøpt meg Adidas;Mi Coach som jeg gleder meg til å teste ut.

 

© stellamagasinet.no
Lik Stella på Facebook!