Martes treningsdagbok - Uke 2

Følg Marte Bratbergs harde reise mot Life I FORM-løpet. Uke to byr på påskefristelser og en irriterende sprek kjæreste.

31. mars 2015 av Guro Danielsen

NRJ-programlederen har et løpeprosjekt denne våren, med mål om å løpe Life I FORM-løpet i Oslo 30. mai. Meld deg på her! Her på Stellamagasinet.no forteller hun om utviklingen uke for uke.

Dette er uke 2:

Mandag: Gåtur 5 km – 50 min
Jeg hadde litt vondt i knærne etter løpingen forrige uke, så jeg startet uken med en gåtur. Med podcast fra Tusvik & Tønne på øret ble det en morsom gåtur på ca 50 min.

Tirsdag: Elipsemaskin – 45 min
Jeg hadde egentlig en hektisk dag, så jeg prøvde å overbevise meg selv om at jeg absolutt IKKE hadde tid til trening. Jeg fikk dratt rompa på SATS og jobbet på elipsemaskinen i 45 min mens jeg så på TV.

Onsdag: Styrketrening med PT – 55 min
Det er fryktelig deilig å ha en PT. Det er en luksus jeg har tatt meg råd til, men det betyr mindre shopping! PT-en min er en muskelbunt av en hyggelig svenske som pusher meg når jeg egentlig har lyst til å gi opp. Vi deler opp timen så vi får jobbet med overkropp og rompe/lår på 55min.

Bli bedre kjent med Marte her.

Les Martes treningsdagbok for uke 1 og uke 3 her.

Torsdag – treningsfri.
Fredag & Lørdag tilbragte jeg på spa med kjæresten, det var hans bursdagsgave fra meg. Det er så smart å gi gaver man kan nyte selv. Så det ble med andre ord treningsfri.

Søndag: Joggetur med kjæresten – 45 min, 7km
Jeg tenkte det skulle være en god idé å ha en joggevenn, så jeg spurte (egentlig maste på) kjæresten min om å bli med. Han jogger sjeldnere og trener enda mindre enn meg, MEN det viste seg at han allikevel har mye bedre kondis. Sjukt irriterende. Selv om jeg er litt bitter for at han har bedre kondis, er jeg veldig glad han var med. Jeg fikk hold etter 2 km, og var klar for å gi opp allerede da. Men klarte å gjennomføre 7 km med en liten gåpause på ca 1 min, takket være at kjæresten pushet meg. To erfaringer rikere ble jeg i hvert fall på søndag: 1. Det er ingen god ide å spise opp påskeegget rett før løpetur! 2. En joggepartner gjør at du pusher deg litt til. (To ting jeg egentlig viste)

Vil du komme i god løpeform, har vi flere oppskrifter til deg.
Se for eksempel:

Friidrettsstjernen Christina Vukicevics oppvarmingsøvelser her, og les hennes gode tips i nyeste papirutgaven av Stella, som er i salg nå.

Og her har vi samlet alle sakene våre som handler om løping.

Lik Stella på Facebook!