Avedas Earth Month Light the Way™ soyavokslys
Avedas Earth Month Light the Way™ soyavokslys Dette Earth Month Light The Way-lyset selges eksklusivt gjennom Earth Month-måneden april 2011. © Aveda

April er Aveda Earth Month

I april setter Aveda fokus på pengeinnsamling gjennom Earth Month. Se hvordan du kan bidra til Earth Month.

4. april 2011 av Andrea Brygard

For 11 år siden, i april 1999, skapte Aveda kampanjen Earth Month med fokus på å øke bevisstheten samt samle inn penger til viktige miljøsaker over hele verden. Siden da har Earth Month samlet inn mer enn 18 millioner dollar til organisasjoner som direkte påvirker miljømessige forandringer, samt 12 millioner dollar utelukkende til vann-relaterte saker i de siste fire årene.

I april 2011 ligger Avedas fokus i Earth Month på å samle inn penger for å øke oppmerksomheten rundt den globale vannkrisen i utviklingslandene. Aveda samarbeider med Global Greengrants Fund, som skal gi tilskudd til lokale vannprosjekter i 40 land. Aveda vil samle sitt nettverk av profesjonelle hårsalonger og spa, samt forbrukere i mer enn 30 land, i et forsøk på å samle inn 4 millioner dollar til denne saken. Rent vann er en grunnleggende menneskerett, som mer enn 900 millioner mennesker verden over kjemper for hver eneste dag.

Du får kjøpt Avedas produkter og Earth Month-lyset på inch.no.

Veldedighetsprogrammet til Earth Month inkluderer følgende:

LIGHT THE WAY™ EARTH MONTH CANDLE

Avedas 2011 Light the Way™ soyavokslys, byr på en stresslindrende aroma med sertifisert økologisk fransk lavendel, og selges helt eksklusivt i løpet av Earth Month-måneden april. 100% av salget (veil.uts.kr. 285,-) gis til Global Greengrants Funds vannrelaterede prosjekter (les mer på www.greengrants.org). Dette blir en totalsum på 1,34 millioner dollar, såfremt alle lys blir solgt.

AVEDA WALK FOR WATER

I løpet av uken som begynner 22. april 2011, vil Avedas globale nettverk delta i et initiativ som anerkjenner og setter fokus på den daglige kamp som mennesker rundt om i verden gjennomgår uten adgang til rent vann. Aveda Walk for Water-kampanjen:

o Samler virksomhetens nettverk og gjester i en rekke gåturer verden over.

o Gåturene arrangeres lokalt av Aveda-salonger og spa for å tilgodese lokale vannrelaterte organisasjoner.

o Gåturene er på seks kilometer - den gjennomsnittlige avstanden som kvinner i utviklingslandene daglig må gå for å hente vann.

AVTALER MED JORDEN

’Avtaler med Jorden’ gjør det mulig for gjestene i Avedasalonger og -spa å få oppleve de forskjellige tilbudene der en del av pengene blir gitt videre til lokale, non-profit organisasjoner med vann-fokus.

OM AVEDA

Det amerikanske merket Aveda™ ble grunnlagt i 1978 og tilbyr forbrukere og profesjonelle i skjønnhetsbransjen ytterst presterende, plantebaserte produkter. Aveda streber konstant etter å gjøre forretning på en miljøansvarlig, bærekraftig måte. Produktene forhandles hos Aveda Experience Centers, samt hos mer enn 7.000 hårsalonger og spa i mer enn 29 land. Du får også kjøpt produktene på inch.no.

 

Lik Stella på Facebook!