Hjemmelaget is som er både godt og sunt.

Hjemmelaget is

Enkel oppskrift på hjemmelaget is som er litt sunnere enn vanlig.

10. oktober 2012 av Andrea Brygard

Slik lager du hjemmelaget is:


Iskrem betyr ikke nødvendigvis usunn glede. Denne is-oppskriften er nemlig litt lettere og sunnere enn vanlig, dersom du bruker søtningsstoff i stedet for sukker.

Du trenger:

-4 store egg
-5 dl kremfløte
-Noen teskjeer søtningsstoff; enten sukker sukrin, stevia el.l (må smakes til)
-Ekstra smakstilsetning etter ønske. Bruk gjerne et par teskjeer vaniljestang/pulver, kakopulver, hakkede nøtter og bær, steviadråper med smak eller knust sjokolade etc.

Naturlig søtt med stevia

Muffins: Oppskrift på muffins i varianter

Slik gjør du:

Pisk fløten til krem sammen med søtningsstoffet du velger. Skill eggene og rør eggeplommen inn i kremen. Pisk eggehvittene stive for seg.

Tilsett smakstilsetningen (steviadråper med smak, sjokolade, vaniljepulver etc) i kremen. Rør inn hvittene.

Isen settes i fryseren i form i ca 3,5 timer og må røres i godt hver halvtime.

PS: Har du iskremmaskin blir jobben enda litt lettere!

Voila! Hjemmelaget is som smaker superdigg.

Sunn julegløgg

Hjemmelaget tomatsuppe


Mer sunn mat:

6 sunne kaker

Sunne, freshe matpakker

Sunn og god frokost

Oppskrift på pannekaker

6 sunne salater

Naturlig søtt med stevia

Gull uten gluten?

Dette bør du spise etter trening

Matblogger du bør lese

5 sunne middagstips

Lik Stella på Facebook!