Treningsprogram mobilitet

Pulsekspert Annema viser treningsprogram med 6 øvelser for mobilitet.

Bli sterk med Stella! Hver måned lager vår egen pulsekspert og personlig trener Annema Refsnes et skreddersydd treningsprogram til deg, og viser i en videosnutt hvordan du gjennomfører hver enkelt øvelse i din egen stue.

Se også treningsprogram: fettforbrenning

Riktig trening for mage


Treningsprogram: Mobilitet


Vi bruker ofte store deler av dagen til å sitte på rumpa, gjerne hengende over en pc. Dette fører til mye stram muskulatur på fremsiden av kroppen, særlig hoftebøyere, bryst og rygg. Denne mobilitetssirkelen har som mål å gi deg forbedret sirkulasjon, bedre mobilitet og fleksibilitet i nakke, skuldre, bryst og ben. Den tar ikke lang tid, og kan gjøres daglig som et avbrekk fra monotont arbeid, som oppvarming før trening, som lett treningsprogram eller som aktiv hvile dagen etter en hard treningsøkt. 

PS: Send oss et bilde eller tagg på instagram med #stellamagasinet når du gjennomfører programmet!

Treningsprogram for mobilitet med Annema Refsnes.

© Stella

 

SLIK GJØR DU:

Gjør hver øvelse 2-3 ganger før du beveger deg til neste øvelse. Hvil 10-30 sekunder mellom hver gjennomgang. For å gjøre det til en mer utfordrende sirkel, kan du kjøre gjennom alle øvelsene uten pause. Hold strekkene mellom 3-5 sekunder,­ det skal være dynamisk stretching, ikke statisk. Tenk på pusten når du gjennomfører øvelsene: Dype innpust med nesen og ut gjennom munn. NB: Stopp hvis noe gjør vondt!

Trening hjemme - se tipsene!

Dette bør du spise etter trening

Øvelse 1: Hoftebøyer dynamisk strekk til bakside lår strekk (5 reps per side).

Øvelse 2: Yoga push-up 5-10 reps. 

Øvelse 3: Firefotstående hofte-sirkel (sirkler fremover, bakover, ut til siden og opp) 8-10 reps per øvelse per side.

Øvelse 4:  Firefotstående bryst-mobilitet 8-10 per side.

Øvelse 5: Mobilitet i øvre rygg hofteløft med arm strekk 6-8 per side.

Øvelse 6: Knebøy med stang over hodet 8-10.

8 smarte styrkeøvelser


Treningsprogram neste måned: Styrke med kettlebells!

Takk til Stratos i Oslo for lån av lokaler. 

Lik Stella på Facebook!