Treningsprogram for rumpe

Stram og fin rumpe før sommeren? Annema viser 6 superøvelser.

Annema Refsnes er Stellas pulsekspert og har satt sammen et spesielt styrkeprogram for fem ulike deler av kroppen. Armer, mage, lår, rumpe og rygg. Filmer av øvelsene vil komme ut på nettsiden hver måned fremover. Og først ut: Rumpa!

Se flere av Annemas styrkeprogram:

Treningsprogram: Fettforbrenning

Treningsprogram: Mobilitet

Trening med kettlebells

© stellamagasinet.no

For hvem vil vel ikke ha en strammere og mer spretten bakende? I tillegg til at den tar seg godt ut i jeans, vil en sterk rumpe hjelpe deg med tanke på både løping, hopping og tunge baseløft. Den vil også gi deg bedre holdning, mindre smerter og mindre sjanse for ryggskader. Og så skader det selvfølgelig ikke at en stram og rund rumpe se bra ut uansett hva du tar på deg.

Slik går du fram:
• Du trenger en strikk (tung), en lav benk, olympisk stang, frivekt og en tung kettlebell.
• Varm alltid opp 5-10 minutter med tradisjonell kondisjon (sykkel, mølle, ellipse) eller gjennomfør vår mobilitetssirkel fra februar-nummeret.
• Gjør ferdig alle tre sett per øvelse før du beveger deg til neste.
• Hvil ett minutt mellom hver øvelse, eller du kan du løpe på mølle, sykle, hoppe tau eller ro mellom settene for å gjøre det til mer kondisjonsutfordrende.
• Gjennomfør to-tre ganger i uken med én til to dagers hvile i mellom.

NB! Stopp hvis noe gjør vondt.

TIPS: Alle øvelsene (minus nummer 5) kan gjøres uten vekter. Da gjør  du bare flere repetisjoner.

 

© stellamagasinet.no
Lik Stella på Facebook!