Treningsprogram: Fettforbrenning

Stellas trener Annema viser et supert treningsprogram du fikser hjemme.

Treningsprogram for hjemmetrening - få økt forbrenning


Bli sterk med Stella!
 Hver måned lager vår egen pulsekspert og personlig trener Annema Refsnes et skreddersydd treningsprogram til deg, og viser i en videosnutt hvordan du gjennomfører hver enkelt øvelse i din egen stue.

Slik kommer du i ditt livs form raskt

Denne måneden har vi fokus på fettforbrenning.

Når det gjelder å brenne mest mulig kalorier på raskest mulig tid, er det sirkeltrening med høy puls som gjelder. Ved å bruke hele kroppen, og gjerne egen kroppsvekt, vil kaloriene renne bort og det overflødige fettet smelte. Du vil raskt se bedre ut om du gjennomfører denne enkle fettforbrennende sirkelen 2-3 ganger i uken. 

Alt du trenger er en matte, et hoppetau, tidtaker og masse energi. Varm alltid opp i 5-10 min med lett cardio eller mobilitetsøvelser før hvert treningsprogram.

Trening - Stella tester tredimensjonal trening

Treningsprogram for effektiv fettforbrenning hjemme

Annema Refsnes gir deg treningsprogram for fettforbrenning.

 


SLIK GJØR DU:

  • Gå rett fra en øvelse til neste med 20 sek hoppetau i mellom.
  • Hvil i 1 min etter alle seks øvelser er gjennomført før du gjentar. Kjør sirkelen to ganger for en rask økt eller 4 ganger for en tøffere og mer intens økt. 
  • For å gjøre sirkelen tyngre kan du legg til ekstra vektbelastning på øvelse 2, 4 og 6. For eksempel frivekter, medisinballer, vektstang, strikk eller kettlebells.
  • For å gjøre sirkelen litt mindre tøff kutter du ut hoppetauene i mellom øvelsene.
  • Sørg for å holde høy intensitet under hele økten. Du skal puste, pese og bli skikkelig svett. 
  • Avslutt med å strekke ut sete, bakside- og fremside lår.
  • Spis smart og drikk masse vann.
  • NB: Dersom noe gjør vondt må du stoppe.

 

Øvelse 1: Hoppetau 40 sek: 20 sek vanlig + 20 sek høye knær (dette gjøre mellom hver av øvelsene)

Øvelse 2: Push-up med t-rotasjon 30 sek.

­Øvelse 3: Knebøy 40 sek.

Øvelse 4: Pull up til stol 30 sek.

Øvelse 5: Sideutfall 30 sek en vei, deretter 30 sek andre vei.

Øvelse 6: Yoga-mage.


8 smarte styrkeøvelser


Treningsprogram neste måned: 6 øvelser for mobilitet og fleksibilitet.

Takk til Stratos i Oslo for lån av lokaler.



 

Lik Stella på Facebook!