Riktig løpeteknikk

Torunn fra Driv viser deg alt du trenger å vite for riktig løpeteknikk.

Å løpe handler ikke bare om å kaste seg ut på de bare gatene og spurte avgårde. For riktig løpeteknikk er det viktig at holdning, ryggstilling, armbevegelser og ikke minst løpssteget er korrekt. Slik får du maksimalt ut av løpetreningen din.

Denne skoen skal revolusjonere løping

Blogg: Vi har startet løpesesongen

Torunn Hammersland er tidligere friidrettsutøver og trener på Driv trening. I videoen viser hun deg sine beste og enkleste tips til hvordan du får en helt riktig løpeteknikk før du legger ut på joggetur. Dette er noe alle kan klare!

Trening - Stella tester tredimensjonal trening


Tips fra Torunn:

«Har du alltid landet med hælen først, bør du begrense mengden forfotsløping i begynnelsen. Løp kun 5-8 minutter på forfoten per økt de første 8 øktene. Øk gradvis etter dette. Et eksempel på en økt er 6-8 x 2 minutter intervall - løp på forfot de siste 30 sekundene på hver intervall.»

Finn dine perfekte joggesko

Torunn viser riktig løpeteknikk.

© Andrea Brygard
Lik Stella på Facebook!