Disse øvelsene bør du gjøre for å oppnå raske resultater

© Getty Images

Treningen som gir raske resultater

Disse elementene bør du ha med i treningsprogrammet ditt for å oppnå raske resultater, og få maks utbytte av treningen.

Fysioterapeut og Artesiatrener Øystein Jensen legger ikke to fingre imellom når har blir spurt om hva slags trening som gir raske resultater. Han gir deg den harde sannheten, den du kanskje egentlig ikke vil høre. Men heldigvis har han også en løsning!

– Ingen fikser en perfekt fysikk på et øyeblikk, uansett utgangspunkt. God trening er sjelden gøy, men resultatene er fantastisk artige. Jeg vet ikke med dere, men jeg vil heller få resultater av treningen enn å ha det gøy med null fremgang, sier Øystein.

– For å komme i god form så raskt som mulig handler det om å holde ut. Og å ta et laaangt skritt ut av komfortsonen. Lykken, smerten og fremgangen ligger i hard trening som utføres høyintensivt, ofte og med sjel. 

Her er de elementene som bør med i treningsprogrammet ditt fremover, hvis du skal følge Øysteins råd:

• Motbakkeløp.

• Spensthopp.

• Basisøvelser, spesielt knebøy.

• Høyintensiv mengdetrening med egen kroppsvekt.

Stellas faste treningsekspert har satt sammen dette programmet som gjør deg sunn og sterk på 6 uker.

Eksempel på et effektivt program:

20 knebøy – løp opp en passende motbakke (rundt 100 meter) eller bruk tredemølle – 20 pushups på knærne – 20 dype spensthopp – 20 situps.

Gjennomfør så mange runder av dette som mulig på 20-30 minutter og noter antall runder, denne rekorden skal du forsøke å slå HVER gang.

Du kan sjonglere med øvelsesutvalg og mengde, men forsøk å holde deg under 45 minutters total treningstid. Hvis du klarer å holde på lenger, så er du ikke intensiv og effektiv nok. 

Kjør 3-4 økter i uken, og vit at smerten mellom øktene er måten fysikken din applauderer deg på. Denne type regime vil stimulere muskulatur, utholdenhet, bevegelighet og fettforbrenning samtidig, dersom du gjennomfører med sjel.

NB! Husk at du ikke kan være noen superhelt uten et godt ernæringsregime. Kontakt noen som vet hva de snakker om og få utarbeidet en plan for akkurat deg. Det koster ikke en formue og gir deg maks tilbake for innsatsen.

Morsomme øvelser du kan gjøre med venninner!

Lik Stella på Facebook!