Martes treningsdagbok - Uke 5 og 6

Følg Marte Bratbergs harde reise mot Life I FORM-løpet. Med kun èn måned igjen med trening skjønner hun at det er på tide å steppe opp gamet.

29. april 2015 av Marte Bratberg

NRJ-programlederen har et løpeprosjekt denne våren, med mål om å løpe Life I FORM-løpet i Oslo 30. mai. Meld deg på her! Her på Stellamagasinet.no forteller hun om utviklingen uke for uke.

Mandag
– Joggetur 5 km – 35 min

Rolig joggetur for å kickstarte uken. Deilig følelse!

Tirsdag – PT – 55 min Overkropp-øvelser: Roing, nedtrekk, pushup på stang, og skulderpress. Ben-øvelser: Benkpress, squat og glute kickback 

Fredag – Joggetur 5 km – 35 min

Jeg hadde planer om å gjennomføre en lang tur, men det ble kun noen runder rundt Voldsløkka i nydelig vær.

UKE 6

Det har vært en hektisk uke med mye jobb, og jeg føler jeg verken har hatt tid eller energi til å trene. JA, jeg kunne sikkert ha skviset inn en ekstra løpetur, men du vet hvordan det kan være (forhåpentligvis)! 30 mai og Life I FORM-løpet føles skremmende nærme i forhold til hvordan kondisjonen er. Jeg skjønner jeg må steppe opp løpingen!

Tirsdag – jogging/gåing - 10,1 km, 78 min 

OK! Dette er dagen hvor jeg skulle gjennomføre 10 km uansett hvor mye gåpauser det måtte bli. Været var nydelig, og jeg kastet jakka. Jeg varmet opp med å gå i 2 km, så var planen å jogge resten. Det ble dessverre ikke helt sånn. Jeg gikk mer enn jeg løp, men det var verdt et forsøk. Allikevel må jeg si at jeg ble veldig positivt overrasket over at Nike appen viste at 600 kalorier var brent - det er jo ganske mye!

Lørdag – Elipsemaskin og tredemølle – 60 min 

Endelig fridag! Det regnet ute og etter en stor og lang frokost la jeg meg på sofaen med dyne og så på «Greys Anatomy». Jeg tror ikke det finnes noe diggere! Det fristet selvfølgelig ikke med trening, men det ble en tur på SATS. Og det er jo alltid en god følelse etterpå.

Tredemølle: 5 min gå, 20 min jogging, 5 min gå

Elipsemaskin: 30 min

Se flere av Martes treningsdagbokposter her.

Lik Stella på Facebook!