Martes treningsdagbok - Uke 3

Følg Marte Bratbergs harde reise mot Life I FORM-løpet. Påskens utskeielser gjorde tredje uke med trening litt tøffere enn forventet.

NRJ-programlederen har et løpeprosjekt denne våren, med mål om å løpe Life I FORM-løpet i Oslo 30. mai. Meld deg på her! Her på Stellamagasinet.no forteller hun om utviklingen uke for uke.


Påskeuken har vært proppfull av kos! Alt for mye mat, vin, godteri og litt trening.

Mandag: Gåtur - 50 min.

Det kan diskuteres om rolig gåtur og sladderprat med vennine kan kalles trening, men noe bevegelse er det i hvert fall. Og svært hyggelig!

Tirsdag: Squash - 60 min.

Tro det eller ei, jeg er medlem av Sagene Squash Klubb! Jeg spiller alt for sjeldent, men det er kjempegøy når man finner en partner som er i samme «liga» som en selv. Når jeg spiller med kjæresten min er jeg ikke i nærheten av å vinne og da blir det fort litt døvt å spille. Heldigvis er min kollega Christian veldig morsom å spille med, og jeg pleier å vinne! Denne tirsdagen vant jeg igjen!

Onsdag: Styrketrening med PT - 55 min

(Ikke mye muskler å skryte av, ref bildet)

Torsdag: Joggetur - 6 km, 40 min

Skjærtorsdag, sykt deilig å sove lenge og spise stor frokost. Jeg skulle jobbe på kvelden, men en liten joggetur ble det. Jeg har smekket sammen en løpeliste som jeg endelig fikk testet, den trenger litt justeringer. Hvor er låtene som gjør at jeg glemmer tid og sted og bare løper? Målet var å klare 6 km uten pause, men det klarte jeg ikke. Jeg ble faktisk veldig skuffet. Føler ikke at kondisen har blitt noe bedre enda.

Fredag & lørdag: Treningsfri og påskekos

Søndag: Jogge/gåtur – 6 km, 45 min.

Ny dag nye muligheter sier man, og ny sjanse til å nå målet; 6 km uten gåpause. Rundt og rundt St.Hanshaugen, en park med bare spreke joggere. Skulle tro man fikk mer motivasjon av det? Men på denne dagen føltes det helt motsatt, jeg følte alle var sprekere enn meg. Jeg fikk hold etter kort tid og kjente de 4 kg med smågodt jeg hadde mumla i meg på to dager ligge som en stor stein i magen. Får håpe neste uke blir bedre!

 

Bli bedre kjent med Marte her.

Les Martes treningsdagbok for uke 1 og uke 2 her.

Lik Stella på Facebook!