Styrketrening: 8 effektive øvelser for kvinner uten vekter

Stellas treningsekspert gir deg 8 styrkeøvelser som funker.

© Getty Images

8 smarte styrkeøvelser du kan gjøre uten vekter

Raskt og enkelt fullkroppsprogram med styrkeøvelser du fikser hjemme.

Her er et enkelt fullkroppsprogram fra Stellas egen trener Annema Refsnes. Styrkeøvelser som du fint gjennomføre hjemme eller på treningssenter. Det er en sirkel der du går rett fra én øvelse til neste - uten pause. Når du har gjort alle åtte øvelsene, tar du 1-2 minutters pause før du gjentar. Gjør gjerne runden én-fire ganger, alt etter hvor mye tid du har og hvor god form du er i.

Dette bør du spise etter trening

Du trenger ikke utstyr, men for å gjøre det tyngre, kan du holde vekter foran brystet under øvelse 1-2 og en tung vektplate over hoften under øvelse 4-5. Varm alltid opp fem-ti minutter først.

I denne videoen viser treningsekspert Annema 6 supre styrkeøvelser med kettlebells.

8 styrkeøvelser:


1. Splittbøy med høyre ben på benk/stol/kasse bak deg, 15-20 repetisjoner.

2. Samme med venstre ben.

3. Smal push-up på strake ben eller på kne så mange du klarer.

4. Liggende rumpeløft med høyre ben på benk/stol/kasse og venstre ben opp mot taket, 15-20 reps.

5. Samme med venstre ben.

6. Supermann liggende på magen, 10-15 reps.

7. Vertikale hopp, 10 repetisjoner.

8. Planken med knedrag opp mot albuer, 10-15 reps per side.

Lykke til!

Lik Stella på Facebook!