Panna Cotta med kokosmelk - panna cotta laktosefri

Panna cotta med kokosmelk

Denne varianten av panna cotta er både sunnere og friskere i smaken enn originalen. Perfekt sommerdessert!

5. mai 2017 av Mathilde Sundal

Panna cotta med kokosmelk

Ingredienser til 6 porsjoner:

6 gelatinplater eller 6 ss gelatinpulver

2 bokser kokosmelk

50 g sukker eller honning

1 lime

1 ts vaniljepulver

Slik gjør du: 
Legg gelatinplatene i kaldt vann i fem minutter, eller litt lenger til de er helt myke. Varm opp den ene boksen med kokosmelk over medium varme. Det er viktig at den ikke blir så varm at det koker. Tilsett sukker eller honning og rør til det er helt oppløst. Slå av varmen. Klem gelatinplatene mellom hendene for å klemme ut vannet. Ha det over i gryta og rør ut. Tilsett den siste boksen med kokosmelk, limesaft og vanilje. Fordel i seks glass eller små former og la det avkjøle seg på benken før du setter det inn i kjøleskapet. Panna cottaen stivner på ca. 4 timer, men kan gjerne stå natten over. Ønsker du å servere desserten på tallerken, kan du holde formen i varmt vann i ett minutt for så å vippe den ut av formen. Server med kokosflak, spiselige blomster, frisk frukt eller bær.

Oppskriften er lånt av Juliesmatblogg.no. Besøk siden hennes for tips til flere spennende retter! 

Lik Stella på Facebook!