Treningsprogram med kettlebells

Annema Refsnes viser 6 supre styrkeøvelser med kettlebells.

Treningsprogram for hjemmetrening

Bli sterk med Stella! Hver måned lager vår egen pulsekspert og personlig trener Annema Refsnes et skreddersydd treningsprogram til deg, og viser i en videosnutt hvordan du gjennomfører hver enkelt øvelse i din egen stue.

Se også de to første delene i Annemas styrkeprogram:

Treningsprogram: Fettforbrenning

Treningsprogram: Mobilitet

Denne gang har vi fokus på styrke med bruk av kettlebells (hvis du ikke har en KB, kan du også bruke frivekter). Kettlebells gir deg ikke bare en utfordring for muskulaturen, men også for hjertet. Du får med andre ord i pose og sekk. Dette gjør du: 1. Velg to sett med kettlebells - et par som er tunge (f.eks. 12-16 kg+) og et litt lettere (6-8 kg). 2. Vi kjører supersett: Øvelse 1A og 1B etter hverandre uten pause 2-3 ganger, deretter 2A og 2B osv. 3. Hvil 1 min mellom supersettene, eller du kan du løpe på mølle, sykle, hoppe tau eller ro for å gjøre det til en mer kondisjonsutfordrende sirkel. 4. Gjennomføres 2-3 ganger i uken med 1-2 dagers hvile mellom. Da kan du også gjøre programmet fra forrige måned (se Stellamagasinet.no) eller vanlig kondisjonstrening.

Øvelse 1a
Knebøy med dobbel KB chest-rack 5-8 reps x 3-4 (tunge).

Øvelse 1b
Swing med dobbel KB 10-20 reps x 3-4 (tunge).

Øvelse 2a
Renegade Row med dobbel KB 5 reps per arm x 3-4 (tunge).

Øvelse 2b
High pull med enkel KB  5-8 reps per arm x 3-4 (lettere).

Øvelse 3a
Clean & press med dobbel KB 5-8 reps x 3-4 (lettere).

Øvelse 3b
Ettbens markløft med dobbel KB 5-8 per ben x 3-4 (tunge).


Les mer om trening:

Sniktitt på vårens treningsmote

Finn dine perfekte joggesko

Trening - Stella tester tredimensjonal trening

Se oversikt over treningstrender for 2013!

Trening hjemme - se tipsene!

Dette bør du spise etter trening

Stram med høyintensiv trening

Funksjonell trening - slik virker det

3 hotte treningstrender

Treningen som funker - effektiv på 30 minutter

Skriv en kommentar
Kommentarer

Relaterte


  • Fryktens druer

    Selvutvikling 9. apr 2014

    Ingvild Wedaa Tennfjord hadde drømmejobben. Så var hun litt stor i kjeften, og plutselig sto hun ansikt til ansikt med frykten.

Abonner på STELLA Se alle tilbud